Vakerda

Szubjektív blog:magazin

Az mmmportal.fw.hu és a vakerda.atw.hu jogutódja és hagyományainak továbbbvivője, mondjuk ki: felvirágoztatója.

Ez egy közös blog, ide bárki írhat, akit a témák lendületbe hoztak, és aki már regisztrált a Blog.hu-n. Meghívót kérésre küldünk, hogy közösen bloggolhassunk.
Kommentezni ér, regisztrálni hozzá pedig nem kötelező.

Email címünk: vakerda@gmail.com

NEMÖ!

Vakerda galéria

Linkblog

Friss kommentek!

  • Jutai_Péter: everv (2014.02.04. 09:39) Kelta karácsonyi műsorajánlója
  • A Kelta: Óóóó, miccsoda mézeskalács! :)) a disznó nagyon türül! Idén először nem ajánlottam tévéműsort, és ... (2013.01.11. 16:52) Boldog Karácsonyt...
  • Iván Gábor IGe: Amennyiben érdekel valakit ajánlom a következő szakblogot: egely kerék kisokos A para-kutatók nem ... (2012.06.01. 10:53) restauráció I.
  • Gyepmester: Köszi Matka. És az is egyértelmű, hogy Lord Zukken von Vaderberg irányítja a halálcsillagot? ;) (2011.04.07. 15:03) Miért halódik a portál? III. - avagy nem is
  • Gyepmester: @_____________: Ilyen nickkel bátorkodol? nem is tudom, mért írok ilyen kommentet, mikor egy perce... (2011.04.04. 07:44) Az IGAZI Vakondtúrás Torta

RSS Vaker

Közvetlen Ajánlat

Sosem volt amerikai emlékeim

2009.01.17. 06:01 | Bejegyzés írója: dzsoki | 2 komment

Volt kint a hugi Amerikába'. Leírom, milyen volt itthonról.

Elröppent egy Alitalia-géppel (hehh, régi szép idők), aztán odaért jól, de persze ez senkit sem érdekel. A minket is érdeklő dolgok akkor kezdődtek, amikor h. megkérdezte, hogy kell-e nekem egy iPod. Mondom, minek, van mp3-lejátszóm. De biztos nem kell? 7000 forint egy 1 gigás példány. Mondtam, hogy nem. De ekkor eszembe jutott, hogy kéne nekem egy laptop. LOL, hát nem iPod, nem könnyű behozni Mo.-ra csak úgy, de hát miért ne? :-)

Ezután jött az internet és Amerika csodája. Elkezdtem keresni a táborhelyük közelében egy laptopboltot, találtam is néhányat. Megnéztem az árakat, :-O. Azonnal írtam, mi kellene. Erre kiderült, hogy a Wal-Martban MÉG olcsóbb. Ez a helyi Tesco, csak mindent lehet kapni. Mindenkinek ajánlom – vagy nem ajánlom? nem is tudom – hogy nézzen körül a honlapjukon, mondjuk a műszaki cikkeknél, a laptopoknál, hogy itt mi van. Agyvérzésre hajlamos emberek inkább ne csináljanak semmit, higgyék el, hogy nagyon szar a választék, és minden nagyon drága. És nem igaz, hogy egyes modelleket 97 centért házhoz visznek, valamint hogy a hozzád legközelebbi áruházba ingyen elszállítják az országból bárhonnan a termékek egy részét.

Szóval beszereztem egy HP Pavilion gépet 85 000 forintért. Mostani áron lenne 120 000, amúgy, de persze mostani áron már ilyent lepattant modellt nem kapsz, mivel ma már az eggyel komolyabbak (250 Gb vinyó, 4 Gb ram) kerülnek ennyibe. Úgyhogy link ide nincs.

 Persze, próbaképpen megnéztem mindenféle más cuccot is, hát, minden nagyon drága volt. :-) Rögtön vettem is (ez megint elképesztő, hogy annak a plázának a honlapjáról válogattam a dolgokat, ami a világ tulsó felén van, hejj, ki gondolt volna ezt tíz éve) öt Philip K. Dick, meg egy Gyűrűk ura kötetet. A Gyűrűk ura (pontosabban EZ a kiadás) LOL, 50 dollár. Szerintetek itthon mennyi lenne?

Megmondom én, hogy mi a baj ezzel az országgal. Akartam rendelni Amazonéktól Amazing áron cuccokat. Hát, nem szállítanak Mo-ra. Miután kidühöngtem magamat (tessék megnézni a könyveket, az órákat, a jegesmedveszargyűjtő-zacskókat vagy bármit, a k. életbe!) utánajártam, hogy miért nem szállítanak ide. A megfejtők közt értékes nyereményt sorsolunk ki. A megfejtés: az Amazon szállított Magyarországra (az összes központjából a világon), amíg annyi panasz nem érkezett a címzetthez soha el nem jutott csomagokra, hogy úgy döntöttek, befejezik. Íme, egy ójabb játék: szerintetek 1) az Amazon lopta el a csomagokat, 2) a megrendelők lopták el saját maguktól vagy 3) a tisztelt magyar posta kiirtásra ítélt alkalmazottai? A beérkezett SMS-ek alapján a hármas megoldás nyert!

De azért nem tettem le arról, hogy rendelek valamit Amerikából, persze meg kell nézni, honnan és mit. Pl. könyvet innen. Felhívnám a figyelmet az antik könyvek árai mellett az international shipping 3,97 $-os, ELKÉPESZTŐ árára. (Alexandra néni 600 forintért hozta ki a könyvet Budapestről ide, 17 kilométerre. khm.) Ez ugye azt jelenti, hogy egy antik könyvet megéri meghozatni, még ha a szállítás többe is kerül, mint a könyv maga. (Bár itt ingyen hozzák ki az Eu-ba. Hm, ezekről a helyekről egyszer írok egy nagy cikket, amiben felsorolom az összes ilyen király helyet, ha van rá igény.)

Aztán ott volt még a borzasztóan drága üzemanyag, ugye mentek egyet a hugiék, Niagara, Philadelphia, NY, Boston. Egy us gallon benya mostanában 1,65 $ a keleti parton. Vagyis 3,8 liter benzin kerül ma olyan 350 forintba. Szar nekik.

Megmondom, mi a baj ezzel az országgal. A hugiék lefoglaltak egy autót itt, Pesten, egy irodánál, akiknek van Bostonban kölcsönzőjük. Oké, forintban fizetünk, magyarul beszélünk, mégis csak kényelmesebb. Mit ad Isten, ha jól emlékszem, két nappal előtte szóltak a hugiéknak, hogy bocs, de mégsincs bent az autó, keressenek másik irodát. Miközben ők a dzsungelben voltak, egy gyerektáborban. Foglalj már le Bostonban egy autót magadnak holnaputánra egy gyerektáborból. Aztán sikerült, mert Amerika nem Magyarország. Annak ellenére is sikerült, hogy nem volt elég pénz kaucióra a bankkártyáján, de rendesek voltak, és elvihették a kocsit. Szerinted itthon megengednék a bárhol, hogy adós maradj 200 $-ral?

Na, ennyi egyelőre elég. Azért azt még hozzáteszem: mielőtt bárki azt mondaná, hogy imádom Amerikát, aki ismer, tudja, hogy gyűlölöm Amerikát. Vagy talán már nem is?

Lesz még folytatvány.

2 komment | Beküldöm a Blogter Alternatív címlapra!

Címkék: usa vendéglátó panaszkönyv

A bejegyzés trackback címe:

https://vakerda.blog.hu/api/trackback/id/tr75871146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matka · http://vakerda.blog.hu 2009.01.20. 23:01:02

Na ezen most én besírtam... Occsóság!!! De tényleg! A benzinen különösen besírtam! >:( De miért? Vagy hogyan???
EZ kész!

matka · http://vakerda.blog.hu 2009.01.20. 23:02:57

Áhh, az meg a másik, hogy Magyarországon nemhogy 200$-ral de 200 Ft-tal sem maradhatsz adós sehol...
Ehh...


süti beállítások módosítása