Vakerda

Szubjektív blog:magazin

Az mmmportal.fw.hu és a vakerda.atw.hu jogutódja és hagyományainak továbbbvivője, mondjuk ki: felvirágoztatója.

Ez egy közös blog, ide bárki írhat, akit a témák lendületbe hoztak, és aki már regisztrált a Blog.hu-n. Meghívót kérésre küldünk, hogy közösen bloggolhassunk.
Kommentezni ér, regisztrálni hozzá pedig nem kötelező.

Email címünk: vakerda@gmail.com

NEMÖ!

Vakerda galéria

Linkblog

Friss kommentek!

  • Jutai_Péter: everv (2014.02.04. 09:39) Kelta karácsonyi műsorajánlója
  • A Kelta: Óóóó, miccsoda mézeskalács! :)) a disznó nagyon türül! Idén először nem ajánlottam tévéműsort, és ... (2013.01.11. 16:52) Boldog Karácsonyt...
  • Iván Gábor IGe: Amennyiben érdekel valakit ajánlom a következő szakblogot: egely kerék kisokos A para-kutatók nem ... (2012.06.01. 10:53) restauráció I.
  • Gyepmester: Köszi Matka. És az is egyértelmű, hogy Lord Zukken von Vaderberg irányítja a halálcsillagot? ;) (2011.04.07. 15:03) Miért halódik a portál? III. - avagy nem is
  • Gyepmester: @_____________: Ilyen nickkel bátorkodol? nem is tudom, mért írok ilyen kommentet, mikor egy perce... (2011.04.04. 07:44) Az IGAZI Vakondtúrás Torta

RSS Vaker

Közvetlen Ajánlat

Ship Simulator 2006

2006.08.16. 10:24 | Bejegyzés írója: matka | Szólj hozzá!

A játékgyártók a gámerek sokféle agybaját képesek kiszolgálni, most éppen a hajóbuzik örülhetnek, mert készült nekik egy szép játék. Szép de nem okos játék…

Nem is tudom, hogy ki hogyan van vele, de bennem maradt valami még az obligát óvodás hozzáállásból:

„- Mi leszel ha nagy leszel kisfiú?

- Mozdonyvezető!”

Miért is akarnak a gyerekek mozdonyvezetők lenni? Mert a vonat az naaagy és drabális és irdatlan mennyiségű lóerőnek parancsol az egyszerű svájcisapkás pasas, a mozdonyvezető. A Flight Simulatorban is a hatalmas Boeing 747 piszkálta fel a legjobban a fantáziámat és lelkesen installtam fel a gépemre a kamionversenyes Truck Racing-et (és csalódtam nagyot…) és más játékokban is azt a fílinget kerestem sokszor amikor játékosként irdatlan méretű gépszörnyeket irányíthatok. Megalomániás lennék?

Hát lehet, bevállalom ;) Amikor megláttam, hogy megjelent a Ship Simulator 2006, egyből felvillanyozott a gondolat, hogy bazi nagy hajókat vezethetek. Szinte láttam magam a fehér kapitányi sapkában, ahogy pipámat szívva tekerem a kormányt a sokezertonnás óceánjáró hídján és a gigantikus verda méltóságteljesen de engedelmesen fordulni kezd. A Ship Simulator 2006 megalomániás igényeimet sikeresen elégítette ki, mivel a vezethető hajók egyike maga a legendás Titanic ami azért elég szép darab tiszteletreméltó 38.000 tonnás súlyával. Nem kutya még a 17.000 tonnás tengerjáró konténerszállító hajó sem ami meglepően jól irányítható járgány és erre a képességére szükségünk is van a zsúfolt kikötői forgalomban. Összesen hét féle verdával hajókázhatunk 3 helyszínen. A rotterdami és a hamburgi kikötőkben meg valami trópusi sziget körül mászkálhatunk kisebb nagyobb hajóinkkal, miközben megpróbáljuk véghezvinni a 40 küldetést ami hol könnyebben, hol nehezebben, hol kurva nehezen megoldható problémák elé állítja a játékost. A nehéz problémák sokfélék lehetnek de általában az a fő nehézség, hogy egy nagy hajóval kicsi kikötői csatornákban, nagy forgalomban kell manőverezni. Az általános jótanács a játék részéről: „Watch out for the traffic” azaz, figyeljünk a forgalomra, hogy ne trafáljuk el a kikötőben kószáló többi hajót, mert ilyenkor szépen megjelenik egy kis számláló a képernyő alján és könyörtelenül tájékoztat minket arról hogy hány ezer (tízezer, százezer…) euró kárt okoztunk/szenvedtünk el. Létezik minden küldetéshez egy úgynevezett „damage treshold” ami azt a pénzösszeget jelenti ami okozott kárértéket még „elnéz” a játék. Ez a pénzösszeg viszont elég csekély és nagyjából csak arra futja ha mondjuk meghúzzuk egy pudvás apró kis csónak oldalát. Ha sikerült teljesítenünk a küldetést anélkül, hogy rombadöntenénk a kikötőt, kapunk pénzt, valamint megnyílik egy újabb küldetés.

Összegezve tapasztalataimat:

Mi jó?

Szép a grafika. Nem okoz meglepetést a grafikai technika de egész jól sikerült elkapni a víz kinézetét. A hajócsavar által felkavart buborékok szép fehér ösvényt hagynak maguk után ami aztán lassan halványodik. Nagyon király hangulatot teremt a kikötők aprólékos kidolgozása, hogy a konténerek oldalán olvasgathatjuk a feliratokat és ha figyelünk még felfedezhetünk sok apró kis vicces részletet. (Kedvencem például az, hogy Rotterdamban az egyik rakodódokk közelében a darukezelő kocsija frankón ott parkol a közelben, ami egy VW Golf ;))

Mi szar?

A mesterséges intelligencia és a fizika übergagyi. Példaként leírom azt a szituációt, mikor felfedeztem, hogy a készítők mennyire nem fordítottak figyelmet az MI-re. A küldetés úgy kezdődik, hogy ki kellene parkolnunk a rakodódokkból egy elég komoly méretű konténerszállító hajóval. Némi forgolódás után kiértem a kikötő főcsatornájához. Itt óvatosnak kell lenni, mivel elég nagy forgalom tud kialakulni a főágban, ezért egy kis ideig tanulmányoztam a radart és még távcsővel is körülnéztem. A terep tisztának tűnt, csak egy pinduri kis kétszemélyes vitorlás pilinckázott felém balról kb. egy kilométerre tőlem. „Na akkor kikanyarodok”-gondoltam és természetesnek vettem, hogy a pici kis csónak majd észrevesz (tekintve, hogy a verdám több mint 100 méter hosszú és három emelet magas…) és nem jön nekem. Tévedtem. A kicsi vitorlás bármilyen irány- vagy sebességváltoztatás nélkül egyenesen telibekapta orral a hajóm oldalát. Sajnos a játék összes szereplője így viselkedik, nem „lát” minken, hiába vonulunk gyökkettővel fényes napsütésben egy majd’ húzezer tonnás hajóval. A zsiguli méretű és súlyú kis lélekvesztőktől az oceánjáró hajókig mindegyik nem játékos által irányított hajó levegőnek nézi a játékos verdáját és ha az útban van, akkor nekimegy és ilyenkor általában elbukjuk a küldetést ami nagyon bosszantó tud lenni, főleg ha már fél órája forgolódunk Hamburg zsúfolt kikötőjében mint fing a gatyában és éppen kikötni készülünk, hogy befejezzük a küldit.
A másik érdekesség, hogy amikor (a fenti példánál maradva) nekicsattan a pici vitorlás a mi böszme nagy sokezer tonnás hajónknak, a kis vitorlás nem süllyed el, ám a mi hajónk rendesen kibillen az egyensúlyából, kb. úgy, mintha csak egy szappantartó lenne a mosdókagylóban. Vicces…

A játékot azoknak ajánlom akik odavannak a hajókért vagy csak éppen egy pacifista és rendkívül belassult játékkal akarják agyonütni az időt. Hiánypótló darab a szimulátorok között de azt nem tudom, hogy tényleg valós igényeket elégít-e ki… :S

Tények:

A minimum hardverigény nem veszélyes:
- Winnyóz 2000 vagy XP
- 256 MB (inkább 512 MB) RAM
- 64 MB-os 3D videokártya 1.1-es pixel és vertex shaderrel
Fika…

Az ára sem veszélyes, a dobozos verzió 30 euró. Bár én asszem nem fogok erre költeni…

A ShipSim 2006 honlapja: www.shipsim-secure.com
Fejlsztő: Lighthouse Interactive
 

Pár kép a gammából:

Kisebbfajta konténerhajó a hamburgi kikötőben


Unatkozó utasok a rotterdami vizitaxi fedélzetén


Cunci yacht, cunci utasoknak. Éppen forgolódik a hamburgi kikötőben...

 

 
Itten az látható, amikor nem nagyon figyeltem a térképen a mélységadatokat és sikerült zátonyra futtatnom a jó öreg Titanic-ot. Mint látható a kép jobb széléről beanimáló kisebbméretű yacht a következő percben maximális sebességgel belerongyol a zátonyon billegő Titanic oldalába, ismét bizonyságát adva a fejlesztők balfaszságának. Ja! És vegyük észre, hogy a Titanicon is működik a GPS-térkép... :D

Szólj hozzá! | Beküldöm a Blogter Alternatív címlapra!

Címkék: gamma

A bejegyzés trackback címe:

https://vakerda.blog.hu/api/trackback/id/tr5220153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása