Gyorsan a tények
Angol billentyűzetkiosztásnál (Windowsnál BalShift+Alt) az Alt+Ctrl+A betűk lenyomásával lehet előhívni. A játék előcsalogatásával egyszer kell csak megbirkózni. Azután a Tools menüből már elérhető.
A menüben három opció közül választhatunk: Jelenlegi nézet, listából kiválasztott repülőtérről való indulás, és az előző állás betöltése. Tehát akár az Alföld közepéről is felszállhatsz, meg a mentett állásaid is maradnak. Hozzáteszem, hogy ha mondjuk Ferihegyről akarsz felszállni, ami nincs listázva, elég odanavigálnod magad, és elindítani a Flight Simulatort. Két repülőgép áll rendelkezésedre, az F16-os, (fegyverzet nélkül) és a Cirrus SR-22.
Békével jöttünk
A szimulátor Google Earth-be kerüléséről nem tudunk sokat, egyszer csak beletették. Hálistennek. Én mindig szerettem térképeket bújni, a Google Maps-et is gyakran használom, de a 3D-s Google Earth-el órákat tudok szájtátva eltölteni. Ez az időtartam pedig a szimulátor miatt egyre csak nő. :)
Wannabe Bessenyei
Welcome to Hungary
Ha megkeresel egy magyarországi repülőteret - Hungary Airport - a current viewból máris indíthatod a felszállást, és ha az F-16-ost választottad, hamar rájössz, mennyire kis ország ez a miénk. Pillanatok alatt a határon vagy, észre sem veszed. Élmény a Balaton, általában véve a kiemelkedőbb domborzat, meg amikor rájössz, hogy CTRL+nyilakkal nézelődni is tudsz haladás közben, és látod az alant elsuhanó térképetájat meg Weöresmarthy Mihályt.
Megtámadjuk a Badacsonyt
A fent említett oldalról kiderül, Magyarországon számtalan reptér van, na jó, legalábbis úgy 40-50 - már amelyik üzemel. A szatellitről mindenesetre látszik, így nem csak Ferihegyen, de mondjuk a farkashegyi füves pályán is landolhatunk Budapesten, vidéken meg Győrszentiván-Bőny, Taszár mellett az Aeromedia cég papkutapusztai füves reptere vár bennünket, ha megtaláljuk.
Ferihegy 1
Ferihegy 1
Farkashegyi reptér, a budai oldalon
Taszár, beton. Irány észak-északnyugat!
Taszár, beton. Irány észak-északnyugat!
Hello
A hazai pálya után jöhetnek a nagyvilág nevezetességei. New Yorkot csak annak ajánlom, aki nem parázik, hogy beleszáll a megmaradt felhőkarcolók valamelyikébe, mert Manhattan telis-tele van 3D-s ojjektumokkal.
Nevi Jork, a Battery Park felől
Amerikában persze repülhetsz a Grand Canyonban, a Nagy-tavaknál, vagy akár Key West-ről indulva A havannai Varradero reptér felé. Délebbre pedig érdemes meglátogatni a rio de janeiro-i Antonio Carlos Jobim International Airportot.
Grand++
Európában elsuhanhatsz a Cote D'Azur fölött, lecsulázva a nyaralókat, határain megtekintheted Gibraltárt vagy a Boszporuszt, netán az Ural vonulatát, a görög szigetvilágot, tele repterekkel, de Cipruson is van mit nézni: a sziget északi részét lakó török ciprióták hatalmas zászlaját látni az egyik észak-ciprusi kopár hegyoldalon.
Elnézést, ez a rész török még?
Egy négyzetkilométer körüli a területe. Ázsiába révedve Himalája az alap. Llászában is van reptér, keresd csak meg! ;) Ausztráliában meg ugye bárhova, még az Ayers Rock tövébe is lerakhatod a vasat. Ha mered. Én egyszer egy csendes-óceáni szigeten landoltam, nem volt rajta semmi más, csak egy kis sík terület, meg egy ormótlan tűzhányó. Chilében tűzhányók szintén. De hát nagy a világ, még ha el is fér a desktopodon. Van mit nézni és felfedezni rajta.
Irányítás
A hivatalos leírást itt találod. PageUp/PageDn a gázkar, nyilak föl-le a magassági kormány, balra-jobbra csűr, Shift+bal/jobb pedig az oldalkormány. G mint gears a futómű, F mint flaps a fékszárnyak (Shift+F kiengedi őket.) A legfontosabb billentyű az irányváltoztatás szempontjából tapasztalatom szerint az 5-ös. (numpad vagy sima). Ez ugyanis fixálja a botkormányt, és megakadályozza, hgy túlhúzd kanyarodáaskor a gépet. Stabilizál. Ha nem akarsz bénázva orsózni - használd! Földön a . és a - billentyűkkel fékezel (bal és jobb kerekek). Egyébként joystick enabled, nekem sajnos nincs. Egér is irányítja, csak bajosan. Ez a kiosztás egyébként szinte szabvány, a Microsoft polgári repszimulátorában, a Flight Simulator szériában is nagyjából ugyanez.
Aki szereti a repülőgépszimulátorokat, és játszott is már velük, az ismeri azt az érzést, amikor sikerül végre finoman a kifutópálya közepére tenni a jószágot. (Felszállni egyszerű, csak nyomod a gázt, és kellő sebességnél magad felé húzod a magassági kormányt.) A könnyű landolást ugyan nem könnyű kivitelezni, de endorfintermelő hatása miatt különösen ajánlott.
Soft landing, dudes!