Vakerda

Szubjektív blog:magazin

Az mmmportal.fw.hu és a vakerda.atw.hu jogutódja és hagyományainak továbbbvivője, mondjuk ki: felvirágoztatója.

Ez egy közös blog, ide bárki írhat, akit a témák lendületbe hoztak, és aki már regisztrált a Blog.hu-n. Meghívót kérésre küldünk, hogy közösen bloggolhassunk.
Kommentezni ér, regisztrálni hozzá pedig nem kötelező.

Email címünk: vakerda@gmail.com

NEMÖ!

Vakerda galéria

Linkblog

Friss kommentek!

  • Jutai_Péter: everv (2014.02.04. 09:39) Kelta karácsonyi műsorajánlója
  • A Kelta: Óóóó, miccsoda mézeskalács! :)) a disznó nagyon türül! Idén először nem ajánlottam tévéműsort, és ... (2013.01.11. 16:52) Boldog Karácsonyt...
  • Iván Gábor IGe: Amennyiben érdekel valakit ajánlom a következő szakblogot: egely kerék kisokos A para-kutatók nem ... (2012.06.01. 10:53) restauráció I.
  • Gyepmester: Köszi Matka. És az is egyértelmű, hogy Lord Zukken von Vaderberg irányítja a halálcsillagot? ;) (2011.04.07. 15:03) Miért halódik a portál? III. - avagy nem is
  • Gyepmester: @_____________: Ilyen nickkel bátorkodol? nem is tudom, mért írok ilyen kommentet, mikor egy perce... (2011.04.04. 07:44) Az IGAZI Vakondtúrás Torta

RSS Vaker

Közvetlen Ajánlat

Mah Jongg (de nemám a gagyifajta!) - Four Winds Mah Jongg

2006.08.17. 08:47 | Bejegyzés írója: dzsoki | Szólj hozzá!

A Mah Jongg-ban az a pláne, hogy mindenki csak a gagyi kirakós fajtáját ismeri, ami egészen addig jó poén, míg valaki nem találkozik az igazi Mah Jongg-gal. A játék kínai, viszont nem azon kínai dolgok listáját gyarapítja, amelyekről mi azt hisszük, na, ez aztán autenKtikus, pedig közben fingjuk nincs róla odaát, mint például a kínai gyorskaja. A Mah Jongg igazi, annak ellenére, hogy Jackie Chan egyik filmjében is szerepel, pedig neki aztán nem sok köze van az autentikához.

Nos, akkor a játék, illetve az a változat, amelynek a programja elérhető, és még a törés is fellelhető hozzá: Four Winds Mah Jongg.

A játék nagyon hasonlít a römire

Sőt, mintha valami olyasmit is olvastam volna, hogy ez bizony nem véletlen. Négy játékos játszik (vagy akár kettő is játszhat) egy 136 darabos készlettel, amelyhez néha különleges karaktereket tartalmazó „lapok” is járulnak, de a mi játékunkban ilyen nincs.

Szóval a játék elején eldöntjük, hogy ki lesz a keleti szél, ő minden győzelemért dupla pontot kap – mielőtt örülnénk: természetesen duplán is bukik. (Drain: még jó, hogy nincs ilyen a tőzsdén, mi?? :-D Ma is belefutottam egy shortba, mikor longoltam… L)

Aztán kiosztjuk a lapokat. Mindenki kap 13 darabot, és a kezdő játékos plusz egyet, neki (a következő képen éppen nekem) tehát 14 van.

Four Winds Mah Jongg

Amit kiosztanak:

1-9-ig számozott lapok, három fajta sárkány (piros, zöld, fehér) és a négy szélirány. Mindegyikből négy teljes sorozat van, így jön ki a 136 lap.

Itt a bambusz egyet látjuk (egy madár jelzi) és a kilencet, aztán a karakterek, majd a körök. A „P” a fehér sárkány, utána jönnek a szelek (west és north) végül az eldobandó lap.

Célunk, hogy a 14 (!!) lapból szedjünk össze egy párt és négy tercet. Ugyebár, mint látjuk, itt három pár már adott (kör 1, kör 2, nyugati szél), amelyek akár továbbvihetők terccé. De meg van a lehetőség arra is, hogy sort csináljunk, természetesen ekkor is csak három lapból állót, itt éppen a karakter 1,3,4 és a kör 1,2 látszik ígéretesnek (továbbiakban terc-sornak hívom). Asszem, hogy már ebből is látszik, hogy a játék nem egyszerű, ugyanis el kell döntenünk: mire gyúrunk. Párra, tercre, terc-sorra, és bizony előfordulhat, hogy a végén derül ki, hogy eltaktikáztuk magunkat.

Hogyan alakíthatunk ki „kezeket”? Egy lapot mindig el kell dobnunk, ez persze minden körben pótlódik. Az ellenfeleinktől is fel tudunk venni lapot, DE!! csak terchez vagy ha négy egyformát akarunk lerakni (ennek neve Kong). Úgy, hogy majd jó lesz egyszer, nem lehet! A játék lényege kb. ennyi.

Egy finomság: terchez bármikor vehetünk dobott lapot (pung), míg terc-sorhoz csak akkor (chow-val jelezve), ha az előttünk levő dobta ki. (kivétel, ha a játék befejezéséhez kell, akkor bárkitől bármit felvehetünk, akár a hiányzó párhoz is az egy lapot, ami ugye egyébként tilos.)

És hogy mi a szép?

Az, hogy nem vehetünk fel akármikor lapot, arra ösztönöz, hogy pungolni próbáljunk, azaz: két egyforma lapot próbáljunk tartani, mert ahhoz bármior felvehetjük a maradékot. Viszont sokkal kisebb az esélye, hogy bejön a harmadik is (mivel összesen négy egyforma lap van), mint ha van egy 4,5 sortöredékünk, amely két oldalról is kiegészíthető (ráadásul mindenből négy teljes sorozat van, vagyis elméletileg négy hármas és négy hatos áll rendelkezésünkre = 8:1-hez). Viszont: utóbbihoz az kell, hogy az előttünk levő dobja ki a lapot, ami kell, mert terc-sorhoz csak akkor vehetjük fel.

Four Winds Mah Jongg

Nézzük csak meg: az eleje nagyon jól alakul, hiszen a többieknek vsz. nemigen van jó lapjuk, mert ahhoz, hogy terceik a kezükben legyenek, óriási szerencse kell. Honnan tudjuk, hogy hogyan állnak a többiek? Amint chow-vel vagy pung-gal, vagy kong-gal elviszünk valamit, a gép kipakolja, így bizonyítja, hogy tényleg megvolt a két lap (illetve kong: három) amihez felvettük. Én az egyik egyest, az egyik nyugati szelet és a karakter-sorhoz kellő lapot is úgy vettem el valakitől, nem úgy húztam a pakliból. Gyűlnek a „kezek”, de ára van: a többiek is tudják, hogy taktikát kell váltani, mert kimegyek, hiszen alig pár lapon van, ami még nincs kézbe rendezve.


És akkor a dilemma

Ugye van öt lapom, ebből egyet el kell dobni, de a lényeg: kell egy pár és egy terc/terc-sor, hogy kimehessek. Ha rámegyek 1,2,3 sorra, akkor honnan lesz meg a párom? Ráadásul a meglevő párom egyik felét kell kidobni, hát… Ha viszont a kettes párt akarom megtartani, akkor a három teljesen különböző lapból hogyan csinálok „kezet”? Szép dolgok ezek…

Four Winds Mah Jongg

Itt Helen éppen pakolja ki a nyerő lapjait, hogy a rák rágná meg a belét. Azt választottam, hogy kirakom a kör kettes tercet, aztán csak lesz egy pár, valaki csak eldobja, ami kell. Hát nem dobta, Helen előbb kiment. Ráadásul a kurvának három keleti szele volt és négy sárkánya: ez iszonyatosan durván szorozza a megnyert pontjait. Amit ugye az szív meg, aki veszít. Kelet duplán. Na, ki volt a Kelet????

És akkor egy még szebb kép:
Four Winds Mah Jongg.

 

A fürdőskurva megint megszívatott mindenkit.

Mondjuk ezekkel a lapokkal nem sok mindent lehetett volna kezdeni, hiszen a bambusz kettes, a „C”-vel jelölt piros sárkány, a „P” fehér sárkány és a keleti szél négy pár nélküli lap, ami nem sok jóval kecsegtet – ráadásul sárkányból és szélből még sort sem lehet kirakni, szóval ez tuti bukó. De hogy Helen kit szopott le a lapokért, nem tudni. Amint látható a feliratból, Dél Észak ledobott kártyáját vette fel (most már nem látszik, a jobb oldali téglalapban volt) és ment ki. Ez a klasszikus eset, amikor EGY laphoz (karakter ötös, amint látszik is a kiterített lapok között) vett fel EGY másikat, mivel a kimenésnél nem számít, kinek mije van. Olyan ez, mint a való életben: akinek ki kell menni, az úgyis kimegy :-D

Remélem, érthető voltam. Mindenkinek ajánlom, hogy töltse le a cuccot, aztán demo-verziózzon vele. A szabályokról elég ennyit tudni. Ha valami lap kell, rákattintunk, majd kijelöljük egy listából, mit akarunk vele: pung, chow, kong, out, vagy, ha rájöttünk, hogy barmok vótunk: ignore.

A szabály egyébként magyarul is megvan, neten könnyen megtalálható.

A játék letöltése:  www.4windsmj.com
A játék szabályai: itt a link

Szólj hozzá! | Beküldöm a Blogter Alternatív címlapra!

Címkék: gamma

A bejegyzés trackback címe:

https://vakerda.blog.hu/api/trackback/id/tr8220132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása