Vakerda

Szubjektív blog:magazin

Az mmmportal.fw.hu és a vakerda.atw.hu jogutódja és hagyományainak továbbbvivője, mondjuk ki: felvirágoztatója.

Ez egy közös blog, ide bárki írhat, akit a témák lendületbe hoztak, és aki már regisztrált a Blog.hu-n. Meghívót kérésre küldünk, hogy közösen bloggolhassunk.
Kommentezni ér, regisztrálni hozzá pedig nem kötelező.

Email címünk: vakerda@gmail.com

NEMÖ!

Vakerda galéria

Linkblog

Friss kommentek!

  • Jutai_Péter: everv (2014.02.04. 09:39) Kelta karácsonyi műsorajánlója
  • A Kelta: Óóóó, miccsoda mézeskalács! :)) a disznó nagyon türül! Idén először nem ajánlottam tévéműsort, és ... (2013.01.11. 16:52) Boldog Karácsonyt...
  • Iván Gábor IGe: Amennyiben érdekel valakit ajánlom a következő szakblogot: egely kerék kisokos A para-kutatók nem ... (2012.06.01. 10:53) restauráció I.
  • Gyepmester: Köszi Matka. És az is egyértelmű, hogy Lord Zukken von Vaderberg irányítja a halálcsillagot? ;) (2011.04.07. 15:03) Miért halódik a portál? III. - avagy nem is
  • Gyepmester: @_____________: Ilyen nickkel bátorkodol? nem is tudom, mért írok ilyen kommentet, mikor egy perce... (2011.04.04. 07:44) Az IGAZI Vakondtúrás Torta

RSS Vaker

Közvetlen Ajánlat

Má' megint a k*rva anyját a Microsoftnak!

2008.01.17. 10:11 | Bejegyzés írója: matka | 17 komment











Nem új téma és talán nem is érint sokakat, ám volt egy dolog amin tegnap kiborultam rendesen és ezért fontosnak tartom megosztani ezt Veletek. Szemeimet könny futotta el, torkomat a kétségbeesés szorította össze és dühtől elfehéredő kezekkel böngésztem az msdn oldalait reményvesztve. Webet fejleszteni néha nagy szopás, igen. A következő írás hosszú lesz és a nem-kockák számára valószínüleg unalmas is, ám ha okulni akartok, olvassátok! Tele lesz vérrel, verejtékkel és könnyekkel...

A microsofton és annak termékein élcelődni és fikázni azokat tulajdonképpen lejárt lemez, mert ez olyan mintha az időjárást szidnám - sok értelme nincs, csak a vérnyomásom megy fel tőle - de vannak dolgok, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A múlt héten kénytelen voltam felrakni egy internet explorer 7-et és azon tesztelni. Akkor még nem tudtam, hogy ez irreverzibilis változást okozott a számítógépemen és azzal sem voltam tisztában, hogy ez fogja okozni ezen a héten a nyomort is. Az IE7 sunyin lapult a wincsimen és nekem CSS-layout-ot kellett csinálnom. Alapvetően firefox böngészőt használok és annak egy nagyon hasznos kis kiegészítőjét az IE tab-ot, amely egy gombnyomással átkapcsolja a firefox-ot IE-üzemmódba, azaz a firefox-on belül az IE megjelenítőmotorját használja. Ugyanazt látod mintha IE-t használnál, valamint a webhelyek is IE-ként azonosítják a böngésződet. Mint az közismert az IE6 (és attól lefelé mindegyik explorer) rendelkezik híres/hírhedt CSS hibákkal, melyek először bosszantak, aztán megtanulod kezelni azokat, majd szinte az életed normális részévé válik az IE CSS-hackelése napi szinten. A készülő weboldalt nézegettem firefoxban és IE-ben és gyanús volt, hogy az IE nem hozza  elő a hibákat, amiket kellett volna neki. Gyanús... "Ja igen, felraktam a múlt héten az IE7-et, abban már javítottak sokat a CSS-hibákon" - csaptam a homlokomra. De IE6 alatt is kellene tesztelni a weboldalt, mivel rengeteg embernek ez a böngészője. Na de hol az IE6 a gépemen? Kis keresgélés és gondolkodás után rájöttem, hogy sehol, az IE7 helyettesíti azt. Hmm... Akkor rakjunk fel egy IE6-ot. És akkor elég hamar kiderült, hogy az IE6 és IE7 futtatása ugyanazon a gépen nem triviális probléma...
Tulajdonképpen lehetetlen IE6-ot és IE7-et futtatni ugyanazon a winnyózos gépen - legalábbis az MSDN IE-blogja szerint. Az MSDN megoldása erre a problémára, hogy (rendkívüli nagylelkűséget gyakorolva) a szerencsétlen balfasz fejlesztők rendelkezésére bocsátanak ingyen(!!!) egy előrekonfigolt VPC-image-t, ami tartalmazza a virtuális számítógépet (ez a VPC ugye), egy kiherélt windows XP SP2-t, valamint egy IE6-ot. Ezt kell letölteni és installni. Kiru nem? Hát nem, mégpedig a következők miatt: ez a VPC-image kb. 500MB. 500 megát húzzak le mert IE6-ot szeretnék? (valamint még letöltés előtt figyelmeztetnek, hogy kicsomagolva 1.5GB lesz a cucc...) Nem röhej?! A VPC elég sok erőforrást megeszik a gépen, amikor futkos, mivel tulajdonképpen egy PC-t futtatok ilyenkor a PC-men, tehát egy IE6 fogja a vasamat teljesen belassítani. Nem röhej?! Ami a leggázosabb, hogy ez a megmozdulás azért mégsem olyan nagylelkű, mint első látásra tűnt, mivel ebbe a kis(?) csomagocskába egy időzített bombát építettek, ami 2-3 hónap múlva aktivizálódik és lehetetlenné teszi a VPC használatát, tehát akkor újra letöltögethetjük és installhatjuk az egész szart. Na ezen a ponton már berágtam de mivel a gugli-találatok és a fejlesztői blogok és fórumok sem említettek mást, anyázva de nekiláttam lehúzni a VPC image-t. Jött is lefelé, södört mint az olajozott istennyila, ám 99.9%-nál megállt a letöltés. "Türelem"-gondoltam és ittam egy kávét. Mikor visszaértem még mindig 99.9%. "Segáz, türelem"-gondoltam és kimentem elszívni egy cigit. Mikor visszatértem, még mindig 99.9%. Kezdtem berágni, lelőttem a letöltést és újraindítottam ám 99.9%-nál újra megállt. Na erre már kezdtem tényleg haragudni és az előbbi mutatványt megpróbáltam IE7-tel, Opera-val és Safari-val is végrehajtani ám 99.9%-nál mindegyik megállt. Na erre elszakadt a cérna és hangosan és illetlenül elkezdtem ordibálni. Újabb 2-3 cigi után visszamentem a géphez, letöröltem a nyálat a monitorról és a billentyűzetről és tovább keresgéltem a neten megoldás után. Némi nézelődés után találtam alternatív megoldást egy Haissam nevű arc blogján. Ez ugyan tulajdonképpen illegális megoldás de MŰKÖDIK. A dolog annyi, hogy lehúzod ezt a kis tömörített fájlt, ami egy standalone IE6, kicsomagolod valahová (nem kell installni) és onnantól kezdve van IE6-od az IE7 mellett. Ez 3.4 mega és nem 500, valamint működik. Szépen. Jól.
Van egy másik megoldás is, ám az csak linux alatt működik és úgy hívják: IEs4Linux. A lényege hogy pár egérkattintás után ott figyel a gépünkön az IE5, IE5.5, IE6 és az IE7, tökéletesen működőképes állapotban. (az IE7 telepítés még csak bétaverziós, mivel csak a grafikai motort használja, de CSS-teszteléshez az már elég)
Heppiend bazz.
Konklúzió? Nem is tudom. A világ legnagyobb szoftvercége a világ legnagyobb lúzere is egyben. A saját termékük támogatását képtelenek értelmesen megoldani és a fejlesztőket kerülőutakra és illegális megoldásokra kényszerítik. Übergáz ez úgy ahogy van. Egy frappáns rigmussal búcsúznék:  Microsoft, microsoft, kapjad be a zsíros f*szom!

17 komment | Beküldöm a Blogter Alternatív címlapra!

Címkék: microsoft explorer ie7 ie6

A bejegyzés trackback címe:

https://vakerda.blog.hu/api/trackback/id/tr8300561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Retek · http://vakerda.blog.hu 2008.01.17. 13:16:46

Azt írja: "Nincs feedback." Hát ehhez nem is kell baszki.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.01.17. 13:36:47

A Microsoft mikor törődött a felhasználóival? Dőljön a lé és kész. Ja és jön az újabb rémálom, az IE8, aminek egy belső tesztváltozata már átvitte az Acid2 tesztet. Lehet örülni, meg újabb módszert kitalálni, hogy mondjuk jövő ilyenkor hogyan tesztel az ember oldalt IE6-7-8-ban.

Linux alatt az ies4linux is kalózmegoldás, mert muszáj,hogy legyen Windows licenszed a telepítéshez. :(

Gyepmester · http://vakerda.blog.hu 2008.01.17. 21:16:49

Hehe... Matka, kezdheted beperelni MS-éket egészségkárosítás miatt. Ahogy leírtad, minimum 4 cigi volt a megoldás, és még így is illegális.

VPC? Atya-Úr-Isten! Ezt a fából vaskarikát! Ezen eldobtam az agyam. Azt még megértem, ha C64-et akarsz futtatni Windows-on, de hogy még egy XP-t? Mi a vérnek?

Egyébiránt CSS-editáláskor én már gyakran tartok ott, hogy LESZ**OM HA IE6-OD VAN, LÚZER! Ménem használsz FF-t?

A Standalone cuccok alapvetően szerintem pont azért készülnek, mert fos a vindóz. Én legalábbis azért használok standalone programokat, mert egy - háromhavonta megejtendő - Windows reinstall után nem kell minden programot újrainstallálni. Használok Simple Pdf Viewer-t, 7zip-et, Total Commandert, Media Player Classicot, és még vagy féltucat másikat. IE6 standalone nagyon ügyes húzás. Gratula Haissam nevű arcnak. ;)

Terméktámogatás? Mac OSX-re kihozták a hivatalos MSN-t úgy két éve. Se mikrofon- , se webkamera támogatás. :) És ha jól tévedek, maradt is így. Mert miért kéne nekünk "A Másik" piacáról egyetlen lélek is? Dögöljenek meg a köcsög mekjükkel, meg az iChatjükkel, meg a megannyi jól működő A/V MSN klónjukkal együtt! Egy jottányit sem engedünk!

IEs4Linux - ugyanaz a tészta. Nehogymán! Höh.

Matka, sajnálom a napodat, de talán okosabb lettél most MS-ügyekben. Legközelebb rögtön az illegális megoldást kell keresned. ;)

Gratula a jól meglinkolt cikkért!

utazo 2008.01.18. 11:17:11

"Tüntető":

"Öhh-öhh, haj-ja! A ku**a annnnnny**!
Mocskos májkrefost, nekem is khhmm neki is!
Meg az a bajom, hogy büdösek is!
Meg az, hogy...meg az..,IZÉ, nah! Tudja?!
Nem szomszéd?
Szórakoznak itt az emberrel, nah!
Mind kutya!
Pfüh!"

utazo 2008.01.18. 11:23:19

Nem vagyok kocka-fej, nem is érdekel különösebben, de röhögni való! Igaz, hogy nem én jártam be ezt az utat!
Hja, ahogy Gyepee mondja: nyasgem, elég a Foxra kütyülni-mütyülni, már eleve. Bár sok céges a beépített cuccokat hajtja. Nem értem! De yoo volt vizuálisan el képzelni Hulk szakmai koncentrációját a problémák sokasodásával!:-) A nyál, a kezelő felületen az nagy volt!:-D Miért is nem lettem műxakis, azon túl, hogy nem érdekel, valamint tök 'huje is vagyok hozzá?!:-)
Hajrá!

dzsoki 2008.01.18. 21:31:55

ejj, bakker.

Én tökéletesen meg tudom érteni, miről van szó, mégha nagyon bölcsész vagyok is. Többször kerestem Ms-cuccokat valamiért (pl. doc to pdf konvertert Office alá, meg ilyesmiket), és mi lett mindig? Eredetiségvizsgálat. Amin ugye, hmm, hát elvéreztem. Khm. Aztán szépen lehúztam vmi ingyenes proggit. Hogy ez miért jó az MS-nek? Nem tudom. Egy ideje, ha a googleben rákeresek valamire, és látom, hogy a megoldást egy microsoft oldalról hozza ki, akkor azt a találatot olvasás nélkül ugrom át. Hát így. Drága jó MS.

matka · http://vakerda.blog.hu 2008.01.19. 13:12:18

evenorbi: igen, igaz hogy az ies4linux nem legális így önmagában de azon röhögök, hogy linux alá könnyebben és hamarabb tudtam több egymás mellett működő különböző verziójú IE-t gányolni. Hatalmas találmány a wine, azt mondom ;)

dzsoki: most azon ne háborodjál már fel, hogy a lopott szoftveredhez a gyártócég nem biztosít supportot!
Amúgy meg van olyan kalóz-XP, ami csont nélkül átviszi a genuine check-et, majd privátban elmesélem, honnan lehet olyat töltikézni... ;)

és igen, utazo megint csak megmondta a frankót: MIND KUTYA! :D
Úgy is van!!!

SPétör 2008.01.22. 09:57:35

Szervusztok!
Akkor egy gyors kérdés:
Linux alá más megoldás nincs is?
SPétör

matka · http://vakerda.blog.hu 2008.01.22. 13:12:31

SPétör: más megoldást linux alatt nem tudok, de nem is ástam bele magam nagyon ebbe a témába. az ies4linux nálam remekül funkcionál és felrakni sem volt bonyolult: letölt, kicsomagol, install-szkript elindít, ennyi... Ja! Meg wine kell neki természetesen, de azt sem egy ördöngősség felrakni. Csak ajánlani tudom ;)

Gyepmester · http://vakerda.blog.hu 2008.01.22. 23:46:56

Wine nekem is kell. Csak legyen dry meg red.

dzsoki 2008.01.24. 09:36:22

matka, ázz!

Én nem azon vagyok felháborodva, hogy a lopott szoftveremhez a cég nme biztosít proggikat, hanem azon, hogy 154-szer annyi ideig tart mindenféle szir-szar vizsgálat meg akármi miatt letölteni valamit tőlük, mint egyébként egy ugyanolyan (vagy jobban??) használható teljesen ingyenes programot. Ezért kérdezem, hogy miért jó az az MS-nek, ha máshonnan húzom le a dolgokat? Miért nem tesznek ők is ingyenessé mindent, ha egyszer úgyis van huszonnyolc másik program. Akkor kit szívatnak meg? Engem?

Retek · http://vakerda.blog.hu 2008.01.28. 14:25:23

dzsoki, két feladat:

1. Memorizáld és folytatólag ismételgesd a következő szavakat és kifejezéseket: "májkroszoft, valódi előny, az Ön személyes biztonsága, terméktámogatás, integrált rendszer, védelem"!

2. Találj ki hasonlókat és tedd közzé ezen az oldalon!

matka · http://vakerda.blog.hu 2008.01.29. 09:34:15

nekem ez az örök MS kedvencem: "Azonnali üzenetekből álló beszélgetések során soha ne adja ki jelszavát vagy hitelkártyájának számát."

ez hasznosabb lenne: "Videobeszélgetések során fogadja gyanakvással a felkéréseket, melyekben felkérik Önt, hogy különböző tárgyakat helyezzen bizonyos testnyílásaiba, mivel ez intő jel lehet, arra nézve, hogy Ön akarata ellenére bekerült egy szex-chat klubba."

példa erre:
megbaszlak48: Thééé, dugd a picsádba aztat a pálcát!
LLovegood[Lilike15]: Ööö... Te most akkor nem a Harry Potter fan-oldalról vagy?

matka · http://vakerda.blog.hu 2008.01.29. 10:31:46

:) más...

dzsoki: van benne valami, amit mondasz. Ha vásárolsz egy windows XP-t, előfordulhat, hogy a szériaszám nem megfelelő amit kapsz hozzá. (ez bizony nem kamu!) Felhívod a magyar MS-supportot, ahol aztán nem veszik fel a telefont, hanem csak egy géppel tudsz diskurálni. Tovább próbálkozol, majd nagy nehezen beszélsz végre a support-emberrel aki mindenféle adatok megadása után ad neked egy másik szériaszámot (asszem 20 karater? telefonon lediktálva elég csücskös az ilyesmi azért...) Begépeled a szériaszámot és mi történik? Nem jó az sem. (ez sem kamu, megtörtént már, nem is egy emberrel...) Ellenben, ha gonosz szoftvertolvaj vagy és bittorrentről húzod le az XP-t, akkor könnyen találsz olyan verziót, ami a következőket tudja:
- nem kér semmilyen szériaszámot, egyszerűen csak feltelepül oszt csá de a MS-genuine checken csont nélkül átmegy :)
- az összes frissítéssel rendelkezik (na jó, ilyet lehet venni a májkroszofttól is, de Magyarországon nem hinném, hogy ilyet árulnának), tehát install után nem fog az update 3 órán keresztül frissíteni és telerakni szeméttel a winnyózt
- az összes kényes driver bele van integrálva, tehát ha SATA, SCSI és/vagy RAID wincsire installsz, nem kell mindenféle floppykat dugdosni a gépbe (egyáltalán azt nem tudom, hogy ezt az MS hogy gondolta??? Floppy? 2008-ban??? Az alaplapom pl. bármiféle oprendszer nélkül tud BIOS-t frissíteni USB pendrive-ról, nem ám floppy baze...)
- ingyér van (egy OEM Win XP Prof.-t 36 rongy körül árulnak)

ehh...

dzsoki 2008.01.31. 23:09:23

floppi? ezen be kell szarni. Már tavaly hallottam, vagy talán 2006-ban, hogy a Sony már nem is gyárt floppikat, mert minek, meg KINEK?

Hát windows-használóknak! Mert megérdemeljük!

kata 2008.04.29. 12:40:28

Helló nem tudom hogy láttad-e már, én találtam egy ilyet is:
tredosoft.com/Multiple_IE
még csak most raktam fel, nem tudom mennyire jó, de az első próbán átment.
ie3-tól ie6-ig xp-re.

matka · http://vakerda.blog.hu 2008.04.30. 08:20:30

kata: erre még nem találtam rá de köszönöm a tippet, alkalomadtán tesztelni fogom. Elég profinak tűnik a cucc, kultúrált installere van, meg minden :o


süti beállítások módosítása