Vakerda

Szubjektív blog:magazin

Az mmmportal.fw.hu és a vakerda.atw.hu jogutódja és hagyományainak továbbbvivője, mondjuk ki: felvirágoztatója.

Ez egy közös blog, ide bárki írhat, akit a témák lendületbe hoztak, és aki már regisztrált a Blog.hu-n. Meghívót kérésre küldünk, hogy közösen bloggolhassunk.
Kommentezni ér, regisztrálni hozzá pedig nem kötelező.

Email címünk: vakerda@gmail.com

NEMÖ!

Vakerda galéria

Linkblog

Friss kommentek!

  • Jutai_Péter: everv (2014.02.04. 09:39) Kelta karácsonyi műsorajánlója
  • A Kelta: Óóóó, miccsoda mézeskalács! :)) a disznó nagyon türül! Idén először nem ajánlottam tévéműsort, és ... (2013.01.11. 16:52) Boldog Karácsonyt...
  • Iván Gábor IGe: Amennyiben érdekel valakit ajánlom a következő szakblogot: egely kerék kisokos A para-kutatók nem ... (2012.06.01. 10:53) restauráció I.
  • Gyepmester: Köszi Matka. És az is egyértelmű, hogy Lord Zukken von Vaderberg irányítja a halálcsillagot? ;) (2011.04.07. 15:03) Miért halódik a portál? III. - avagy nem is
  • Gyepmester: @_____________: Ilyen nickkel bátorkodol? nem is tudom, mért írok ilyen kommentet, mikor egy perce... (2011.04.04. 07:44) Az IGAZI Vakondtúrás Torta

RSS Vaker

Közvetlen Ajánlat

Szájber baszós-kardozós

2007.03.10. 20:02 | Bejegyzés írója: matka | 11 komment

A mezőn vágtatsz bajtársaiddal, kezedben míves karddal, hogy a domb mögül előbukkanó ellent szíjjelaprítsad. Mindenkinél gyilkos szerszámok, buzogányok, kardok, lándzsák, harci szekercék és íjak. Csillogó páncélban feszítenek a vitézek, hatalmas csataméneken száguldanak a vérontásba. Feltűnik a gaz ellenség, Te és csapatod pedig cunamiként rohanjátok le őket. Suhognak a nemesacél fegyverek, fröccsen a vér, pusztulnak az emberek és a lovak. A csatatéren mindenfelé tetemek és szétszórt fegyverek hevernek. Pár perc és vége a csatának... Győzelem! Levágtunk mindenkit!



A Mount&Blade a Taleworlds játéka. Középkori (nem fantasy!) környezetben játszódó RPG ez, akciódús csatákkal fűszerezve. A játék nemlineáris sztorivezetésű, gyakorlatilag freelance (szabadúszó) jellegű mint mondjuk az ELITE volt.
A játékot karaktergenerálással kezdjük. Itt határozzuk meg főhősünk alapvető tulajdonságait, képességeit, valamint a fizimiskáját is. A karatkerlap 3 oszlopból áll: alap-attribútumok (erő, agilitás, intelligencia, karizma), szkillek (képességek. itt a lovasíjászattól a harci taktikán át a kereskedői tudásig minden van), fegyveres szkillek (egykezes, kétkezes fegyverek, dárdaféle fegyverek, íj, nyílpuska). Ezek között kell kezdetetkben szétosztanunk pár pontot, valamint választanunk kell hősünknek előtörténetet, hogy mi is volt a pasi (vagy éppen nő!) mielőtt kalandornak állt: squire (ez asszem földesúr vagy ilyesmi lefordítva. a lényeg hogy jól ért a fegyverforgatáshoz és erős), vadász (főleg az íjászat az erőssége valamint a nyomolvasás), növendék pap (tesifelmentéses viszont magas az intelligenciája), kereskedő (höhö, közgadász, ne várj sokat tőle...). Kezdőknek az első kettőt javasolnám, mivel a gyors érvényesülés útja, ha legyaksz mindenkit - mármint erővel... A karaktergenerálás vicces része, hogy arcot is kell hősünknek szerkeszteni. Ezerféle paraméter állítgatásával elég nagy skálán mozoghatunk az arcok megformálásánál és (szerintem) egész jó mulatság mókázni vele. No de inkább játszunk már!


A térkép
A virtuális föld térképén utazhatunk. Ilyenkor az idő a valósnál sokkal gyorsabb és csapatunkat miniatűr lovas (vagy gyalogos, amennyiben nincs lovunk) figuraként látjuk. Egérkattintással adjuk meg az irányt és csapatunk elindul arrafelé. Figuránk fölött zöld számokat látunk "+"-jellel elválasztva amiből az első szám a csapatunk létszámát jelzi, a második a magunkkal cipelt foglyok számát. Ha összetalálkozunk más csapatokkal, láthatjuk az ő számaikat is ami nagyon hasznos, mikor azt mérlegeljük, hogy érdemes-é csatába kezdenünk velük, ám erről majd később...

A város
A városokban intézhetjük ügyes-bajos dolgainkat. Pihenhetünk a fogadóban (a sebesültek jóval gyorsabban gyógyulnak pihenés közben), vásárolhatunk fegyvert a fegyverkovácsnál, vagy mindenféle árukat a kereskedőnél (igen van lehetőség kereskedni is). Lovagi tornára nevezhetünk be, eladhatjuk fogjainkat a rabszolgakereskedőnek (hoppá!), és beszélhetünk a város kastélyának urával is akitől pénzt meg feladatokat kaphatunk. (inkább feladatokat :p) A városok nagy előnye még, hogy ha éppen ádáz banditák üldöznének minket, a városban megmenekülhetük, ugyanis oda nem merészkednek be utánunk a gazok. A városba beérkezvén a térkép madártávlai perspektívája után átválta  játék TPS (third person shooter ööö vagyis third person kardozós?) nézetbe. Van valami gomb amivel át lehet kapcsolni FPS-nézetbe de az nem annyira használható...


Lovagi tornák
Ez pénzkereseti és XP-szerzési lehetőség. Előnye az, hogy ha itt vesztesz akkor nem halsz meg, hátránya, hogy az itt legyőzött ellenfelekért nem jár olyan sok XP, mintha kint a csatatéren láttad volna el a baját. Pénzt pedig fogadás útján kereshetsz, ergo fogadsz magadra 5, 15 vagy 30 dénár értékben. Nem egy lottófőnyeremény de a kezdetetkben jó bevételi forrás lehet.

Csaták!
Na ez a legizgalmasabb része játéknak, tekintve, hogy ez színtiszta akció. Na jó, egy kis stratégia is... Itt aztán átélhetjük az igazi harcos-feelinget ;) TPS nézetben vagyunk, a szinte szabványnak számító W,S,A,D billentyűkkel irányítjuk hősünket (vagy a lovat, ha lovon ülünk) és az egérrel pedig a "csapásirányt" szabályozhatjuk. Bal egérgombra használjuk a kezünkben tartott fegyvert, jobb gombra védekezünk. Ha van pajzsunk akkor azzal, ha nincs akkor a fegyverrel. Egérgörgővel válthatunk fegyvert. Meglepően jól sikerült az irányítás, mivel egyszerű, logikus és valósághű. (bár ez utóbbiban annyira nem vagyok biztos, mivel még soha nem voltam igazi csatában) Embereinket parancsokkal irányíthatjuk. (már ha akarjuk, mivel általában nem létfontosságú a parancsosztogatás de néha azért elkél)

Lovak, katonák, fegyverek
Az egyik legfontosabb: LEGYEN LOVAD! A ló drága mulatság ám nagyon hasznos. Gyorsabban tudsz utazni, ha van lovad, valamint csatában nagyon nayg előny tud lenni, ha egy paci hátáról osztod a halált. Hogyan is kell lóval harcolni? (Nem ló ELLEN hülye!) Nem nagy tudomány: felgyorsítod a hátasodat, ahogy tudod (ahogy bírja a szerencsétlen), célzol (irányítod a pacit),  majd lecsapsz a fegyvereddel. Őrületes nagy bónuszokat adhat a játék a csapásod sebzéséhez, ha jó sebességgel tudsz rárohanni az ellenségre. Persze nem annyira egyszerű eltalálni az ellenfelet (a piszkok nem tudnak gyugodtan megállni, hanem összevissza zsizsegnek) de egy kis gyakorlással egészen jól ki lehet fejleszteni ezt a trükköt. Amit nem szabad megengedni, hogy a gyalogos katonák körülvegyenek, ugyanis ilyenkor az ellenség gyűrűjéből nem tudsz kitörni a lóval és a parasztok agyonszurkálhatnak elég hamar. Ha kidől alólad a ló, akkor próbálj meg szerezni egy másikat (a csatamezőn a gazdáikat vesztett pacik ott rohangálnak, próbálj meg egyet elkapni), mivel gyalog nincs nagy esélyed a túlerőben levő gyalogos ellenséggel szemben (nem is beszélve az ellenséges lovasokról, akik szintén nagy bónuszt kaphatnak sebzésre...) bármennyire is cunci a páncélod meg a kardod és te bármennyire is vagy tápos, egyszerre 15-20 katonával szemben, gyalogosan nincs esélyed. Lóra fel hát! Ám honnan is lehet lovat szerezni? Vehetünk kereskedőnél, ám egy tisztességes lónak elég magas az ára. Vannak persze alacsonyabb "minőségű" pacik is ám ezek nem olyan gyorsak, nem olyan jól irányíthatóak és kevésbé bírják a gyűrődést - hamar kigyakják alólad szegényeket. Mennyibe is kerül egy ló? A "hétköznapi" fajták egy-kétszáz dénárt kóstálnak. Ezek gyengén irányíthatóak (nem tudnak túl éles szögben kanyarodni) lassúak és hamar megdöglenek. A jóféle lovak a hunter fajtájúaknál kezdődnek. (ez úgy 500 dénár körül van). Vannak aztán a középkategóriás csatalovak, nehéz csatalovak (ezekkel már jól lehet harcolni) ám az überállesz a "Spirited Charger" nevezetű lófajta. Ezek frankó páncélzattal rendelkeznek (nagyon sok ütést elvisel), gyorsak mint a villám és jól irányíthatóak. Ha kereskedőnél veszed, akár 9000 dénárba is kerülhet, ezért az a jobb helyzet, ha csatában sikerül rekvirálnod egy egészséges példányt. Megint csak hangsúlyozom, a jó ló nagyon fontos a csatában!
Mivel is öljünk? Ez egy másik fontos kérdés. A kardok a legjobb gyilkoló szerszámok, ám rengetegféle instrumentumot használhatunk még ezeken kívül, sőt, kardból is sokféle létezik. Alapvetően egykezes és kétkezes kardokra oszthatjuk fel a kardkínálatot. Az egykezes kardok könnyebbek (kisebbek is) mint a kétkezesek, valamint - nevéből adódóan is - marad egy szabad kezünk harc közben, amiben mondjuk hasznos, ha egy pajzsot tartunk. Az egykezes kardok még ha nem is sebeznek akkorát mint a kétkezesek, de legalább gyorsabban forgathatjuk őket (magasabb speed rating-gel rendelkeznek) A kétkezes kardok jó nagyok és bazi nagy sebzéseket vihetünk be velük, ám lassabban lehet osztani velük. A kard a legsokoldalúbb fegyver, ugyanis kétféle módon is árthatunk vele az ellennek: lengetjük a  kardot (ilyenkor a kard élével sebzünk, a játékban swing néven szerepel, rővidítve "s") vagy döfünk vele (ez a szúró sebzés, másnéven pierce, röviden "p") és a funkciókat még nem merítettük ki, ugyanis háríthatunk is karddal. Lovon ülve, karddal kényelmesen kaszabolhatjuk az ellenséges gyalogosokat, jobbra vagy balra kihajolva, ahogy Balkan-mester megfogalmazta egyszer: "tenyeres-fonák-tenyeres-fonák..." :)
A buzogány már kevésbé sokoldalú, ám nem gyengébb fegyver. Buzogánnyal nem lehet döfni ám itt is kétféle sebzést ejthetünk. Ha szögekkel kivert buzogánnyal nyomulunk a pierce sebzést okozunk, ha csak "rücskös" a buzogány feje, akkor a bashing sebzés működik (tompa tárggyal okozott sérülés). A buzogány egykezes fegyver, vihetünk magunkkal pajzsot is mellé, ám hátránya, hogy nem lehet vele hárítani.
A harci szekercék családja hasonló tulajdonsággal bír mint a kardok, létezik belőlük egykezes, kétkezes, lehet velük hasítani igen jól.
Az íjak és nyílpuskák megintcsak hasznos jószágok (főként ha meg is van hozzá a szkillünk) nagy előnyük, hogy távolról is bánthatjuk ellenfeleinket velük. Az íjak kisebbet sebeznek ám gyorsabban lehet felajzani mint a nyílpuskát. A nyílpuskát néha idegőrlő lassúsággal tölti újra hősünk, miközben a csata egyre csak dübörög körülöttünk...
A rúdszerű fegyverek (polearms) választéka igen nagy. Kisebb nagyobb kopják, dárdák, lándzsák állnak rendelkezésünkre a harcban, ám ezek használata elég kockázatos, mivel elég lassan lehet csak forgatni őket. Ha viszont betalálsz velük akkor nagyon nagyot sebez. Ha lóval nagy sebességgel sikerül valakit lándzsahegyre tűznöd, az szinte biztos, hogy nem éli túl. (A már fent említett legbaróbb lófajtát sikerült megszereznem, ám pár nap múltán egy csatában 10 másodperc alatt sikerült elvesztenem, mert ledöfték egy lándzsával. Nagy szó, mert ez a fajta paci szinte mindent bír...) Hátránya, hogy elég nehéz betalálni vele...
Ezerféle fegyver létezik még. Csak hogy az egzotikusabbakat említsem: dobókés, dobószekerce, bunkósbot, harci kalapács... Szóval lehet válogatni a gyilkos eszközök között, ki-ki a gusztusa alapján választhat magának fegyvert. Ám fenntartom: egy jó kardot nem űberelhet semmi...
Katonákra pedig szükségünk lesz előbb vagy utóbb. Limitált számú harcost vihetünk magunkkal és ez a szám a leadership szkilltől függ, ami az intelligencia és karizma függvénye, szóval amikor szintet lépünk ne csak az erőt tessék kizárólag nyomatni! Katonákat toborozhatunk a fogadókban, vagy legyőzött ellenségeink foglyai közül is alkalmazhatunk. A fogadókban csak alacsonyabb képesítésű harcosokat fogunk találni (akik a nálunk töltött szolgálat közben persze fejlődnek is) de ha igazi baró szakképzet gyilkosokat akarunk, azokat csak ellenségeink fogolyállományából szedhetünk. A katona fogyóeszköz (főleg a gyalogos haderő) ám könnyen pótolható. Egy szabály van. Öööö nem is, hanem kettő! Minnél több, annál jobb, valamint a lovas katona mindig többet ér mint a gyalogos. A katonáink zsoldosként szegődnek hozzánk és szakképzett katona munkabére jóval magasabb mint a szakképzetlené. Hetente kell nekik fizetni és ugye minnél nagyobb és profibb a haderő annál nagyobb érvágás a fizetésnap. Ám nem kell megijedni, ütőképesebb haderővel többet is rabolhatunk ;) Fontos dolog még a party etetése is. Ha nincs kaja, az embereid éheznek és szar lesz a hangulatuk. Kétféle eledelből választhatunk (a kereskedőnél vásárolhatunk kaját): füstölt hal és szárított husi. Mekdonálc nincs a játékban.

Vagyonosodás, kalandok, miegymás
Hogyan szerezzünk pénzt? Többféle módon lehet pénzmaghoz jutni. A legunalmasabb, leglassabb és legkevésbé jövedelmező módja a pénzcsinálásnak a kereskedés. Vedd meg olcsón, add el drágán, nem érdemel több szót. Egy sokkal hatékonyabb módja a meggazdagodásnak pofonegyszerű: harcolj, győzd le az ellenségeidet, vedd el a cuccaikat, add el a rabolt cuccokat. Valamint azok az ellenségek akiket nem öltünk meg, csupán harcképtelenné tettük őket, fogolyként magunkkal vihetjük őket és eladhatjuk a rabszolgakereskedőnek. Nem egy főnyeremény ez a pénz, mivel csak húsz dénárt fizetnek egy fogolyért de a kezdetekben ez is számíthat.
Pénzmagra tehetünk szert küldetések teljesítésével is. Küldetéseket a városok nemesuraitól és a kereskedőktől is kaphatunk. A kereskedőktől mondjuk ne várjunk sokat, mert ők csak karavánok védelmére kérik fel a csapatot és elég gyengén fizetnek. A nemesuraktól viszont már komolyabb küldetéseket is kaphatunk. Egy kicsit írok a politikáról. Két ország van a  játékban előbb-utóbb választanunk kell, hogy melyiket is szolgáljuk. (Vaegirs és Swadians) Ha elszegődsz valamelyik országhoz, a másik ország csapatai mind az ellenségeid lesznek, viszont vállalhatsz feladatokat az általad szolgált ország nemesuraitól. Ezek a küldetések sokfélék lehetnek ám nem valami fantáziadús feladatok ezek. Alapfeladat, hogy egy nemesúr sereget toboroz és nekünk kell katonákat, fegyvert, páncélt, lovat hozni. Ezeket az eszközöket vásárolhatjuk is, rabolhatjuk is ám valószínű, hogy vásárolnunk kell, mivel elég specifikusan meghatározott dolgokat kell általában hoznunk (pl. hozzál nekem 6 db sumpter lovat. csak a sumpter mén a megfelelő, ha jobbat viszel az nem jó.) fáradozásainkat azonban bőkezűen hálálja meg a nemesúr (inkább pénzben mint XP-ben bőkezű) Tipikus feladat még, hogy egy bizonyos rablóbandát kell megkeresnünk. Ilynekor azzal bíznak meg, hogy "X várost megtámadott Y rablóbanda, éppen hazafelé tartanak Z városba, menj hős vitézem és gyakjad le őket, ámen!" mi pedig megyünk és legyakjuk őket. Na ezért a fajta küldetésért bőséggel kapunk XP-t, ám vigyázat mert néha nagyon táposak a rablók. Tipikus küldetésfajta még a következő: "Tudomásom szerint az elkövetkező két napbban valamikor egy bizonyos nemes X városból Y-ba fog utazni, elég gyenge testőrséggel. Menj oda és hozd el nekem ÉLVE a nemest." Na ez már nem annyira triviális feladat, mert a csata forgatagában elég nehéz "csak" eszméletlenre verni a fickót. A megoldás: olyan fegyverrel menjünk neki ami bashing sebzést okoz. Szerelkezzünk fel nem szöges buzogánnyal vagy bunkósbottal és a csatában keressük a kopasz fickót (az a nemes) és csapjuk le. Elég szopás kivárni a csapatot (achtung! a térképen lilával jelzi a játék a küldetésben elfogandó bandát), gyakran egy egész napot kell dekkolni a megadott városok valamelyike környékén, valamint ha nem te érsz oda elsőnek a csata forgatagában a nemeshez, előfordulhat, hogy valamelyik túlbuzgó embered kinyúvasztja. Megoldás lenne még kiadni a parancsot, hogy a többiek ne kövessenek, ám ekkor azonban egyedül kell szembenézned 10-12 fegyveres lovaggal, ami nem egy vicces szituáció. Ügyesség, szerencse, el lehet kapni a fickót. Ezért a fajta feladatért nem adnak valami sok XP-t és pénzt... Legalábbis, szerintem több járna ennyi szívásért. :S

Ellenségek:
River pirates: kisebb nagyobb csapatokban (mint a nevük is mutatja) a folyó környékén tenyésznek. Nagyon bénák, kezdőknek kíváló XP és pénzszerzési lehetőség. Nincs lovuk, képzetlenek és a fegyvereik is gagyik. 50-nél többen nem is szoktak lenni egy csapatban...
Sea raiders: izmosabbak mint a folyami kalózok, gyakran nagy létszámban jönnek.
Mountain bandits, forest bandits: ezek is komolyabb arcok mint a folyami kalózok, lehetnek lovasaik és néha igen nagy létszámban verődnek össze (80-100 fő). nem valami izmosak ők sem azért.
Deserters: a reguláris hadseregből lelépett katonák (ha az adott országot szolgáljuk, hivatali kötelességünk legyakni ezeket) általában veteránok vagy íjpuskások. A nagyobb csapataik akár 50-60 fősek is lehetnek.
Scouts, Foragers: ezek a reguláris haderő csapatai. A vasvillás parasztoktól a páncélos lovagokig bármiféle katona lehet bennük. Némelyik nagy létszámú...
Prisoner train: fogolyszállító karaván. Ezek nem támadnak csak mi támadhatjuk őket, a reguláris hadsereg része ez is. Kiváló forrás az újoncozáshoz!
War party: ezek szintén mindenféle katonákból álló seregek ezek de általában óriásiak. Nem ritka a 180 fő fölötti :o
Black kherg raiders: (remélem jól írtam le :s) kislétszámú (8-16 ember) ám jól felszerelt és szakképzett katonákat tartalmazó csapatok ezek. Kellemetlen meglepetéseket okozhatnak csata közben
Dark hunters: na ezeknek nekimenni kockázatos. Megannyi lovag és egyéb lovasok csapata, kemények és jó nagy létszámúak is lehetnek. általában rengeteg foglyot visznek magukkal.

Mindent összevetve jó kis játék ez a Mount & Blade. A mérete meglepően szerény: kisebb mint 100 mega, ám ez ne tévesszen meg minket, a  grafikája viszont teljesen korszerű és szép. Elég komoly shaderek teszik szebbé a tájakat és figurákat és rendesen meghajtják a videokareszt. Szépen modellezett játék, korrektül néz ki minden szépek a textúrák is. Hangulatosak a hangok ám multimédiás tartalomra ne számíts ;) Egy marha nagy hiányossága azonban van: nincs multiplayer üzemmód, pedig ez a gamma nagyon kívánja az onlájn játszhatóságot. A jelenlegi játékmenetben  ötletem sincs, hogy hogyan lehetne megoldani a multit (térképen időgyorsítás van :s) ám remélem, hogy a fejlesztők kitalálnak valami okosságot és létrehoznak valami nagyon komoly MMORPG-t ebből a gammából. Addig is, jó kardozgatást mindenkinek ;)






























Előre vitézek! Üssük szét a szájukat!






























Egy életunt útonálló közeledik






























Jóképű a gyárek mi?






























Közvetlen hangvételű diskurzus egy hegyirablóval






























Ebódottá, győztünk!






























Egy kis térkép-nézet






























Valami paraszt újgazdag pecója






























Cunci kis város ez nem?






























Na ez a sráchaver a fegyverkovács, tőle lehet venni/neki lehet eladni a gyilkos szerszámokat

11 komment | Beküldöm a Blogter Alternatív címlapra!

Címkék: baszós kardozós mount blade

A bejegyzés trackback címe:

https://vakerda.blog.hu/api/trackback/id/tr1445145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsoki 2007.03.12. 14:14:52

ööö, ez érdekes, én egy nagyon hasonló játékkal, a Sacreddel zúztam jókat, de egy idő után már lehetetlenül hosszú és végeláthatatlan lett a játék, ráadásul annyira durván erős voltam, hogy legyőzni sem tudtak. Úgyhogy igazából azon bukott meg a játék, hogy egyszerűen nem találtam a térképen a következő küldetéshez vezető utat :S

A proggy jó volt, csakhogy 2 CD-nyi telepítő, a vinyó valami 1,5 giga. Meglepődtem, hogy egy hasonló prg. lehet ilyen kicsi is. Asszem, megpróbálom. Jó ismertető volt ez.

dzs

balkan 2007.03.13. 11:55:51

Dzsok: ez egy kicsit másmilyen ám. ;-)
A Sacred-ben ha klikkelsz, automatikusan üt, mozog, elvégez mindent. Hack and Slash -nek hívják azt a műfajt.
Jeles képviselője még a Diablo széria. Ezernyi ellenfél egérszaggató legyilkolása mindössze mutatóujjból, a szent tápolás jegyében, mindezt felülnézetből.
A Mount and Blade meg FPS. Több fajta ütés, manőver van, (fegyverenként más) amelyeket be kell vinni minél pontosabban. Nagyon számít az időzítés, és a reflexek frissessége. Ezért is lenne jó többjátékos üzemmód, hiszen időzítést és reflexeket egy gép nem tud élethűen generálni, nem beszélve a harci manőverek, kombók saját vegyítéséről, amelyek akár egyedi harci stílust is eredményezhetnek.
Ilyesmi volt (már ha ismeri valaki) a Severance:Blade of Darkness, Enclave vagy a viszonylag friss Dark Messiah:Might and Magic. Esetleg még idesorolható a Jedi Knight, Jedi Academy kardozós részei. A fő különbséget viszont a cikkben már kifejtették előttem: reálisabb szimuláció és környezet.
uff

balkan 2007.03.13. 11:58:49

Éss hályezsbíték is ehh :-) FPS és TPS. Belső nézetes és külső nézetes is. Ez utóbbi azért fontos, mert így jobban lehet koordinálni a pl. karddal való csapkodást.

Gyepmester · http://vakerda.blog.hu 2007.03.13. 17:15:13

Csak a gyengébbek kedvéért:

FPS = Frame Per Second
TPS = Toll Paying Station

:)

Retek · http://vakerda.blog.hu 2007.04.17. 22:22:45

Juhú, ez a fegyverkovács egy ellenséges város lakója volt, de már baráti város lakója már ámbizony. És nem azért, mert elköltözött! :)

Árpá · http://Magyar 2007.10.29. 11:23:19

játék!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Árpá · http://Magyar 2007.10.29. 11:23:21

játék!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fics 2007.11.11. 12:33:57

Na nekem csak 1 olyan kérdésem lenne hogy ezt megvenni meglehet-e? Ha igen hol? Mert a trial verzióját már leszedtem és nagyon bejött ez a játék...

matka · http://vakerda.blog.hu 2007.11.12. 10:11:29

Fics: a www.taleworlds.com-on lehet vásárolni dombornyomott bankkártyával. 22$-ba kerül, nem egy veszélyes összeg...

Fics 2007.11.13. 06:07:51

Köszi szépen!!!

Jóska · http://www.joci.hu 2007.11.29. 12:34:41

Eza kedvenc játékom, én vok a kereszteslovag buzogánnyal,karddal,pajzsal,és nyilpuskával stb. :D


süti beállítások módosítása