Vakerda

Szubjektív blog:magazin

Az mmmportal.fw.hu és a vakerda.atw.hu jogutódja és hagyományainak továbbbvivője, mondjuk ki: felvirágoztatója.

Ez egy közös blog, ide bárki írhat, akit a témák lendületbe hoztak, és aki már regisztrált a Blog.hu-n. Meghívót kérésre küldünk, hogy közösen bloggolhassunk.
Kommentezni ér, regisztrálni hozzá pedig nem kötelező.

Email címünk: vakerda@gmail.com

NEMÖ!

Vakerda galéria

Linkblog

Friss kommentek!

  • Jutai_Péter: everv (2014.02.04. 09:39) Kelta karácsonyi műsorajánlója
  • A Kelta: Óóóó, miccsoda mézeskalács! :)) a disznó nagyon türül! Idén először nem ajánlottam tévéműsort, és ... (2013.01.11. 16:52) Boldog Karácsonyt...
  • Iván Gábor IGe: Amennyiben érdekel valakit ajánlom a következő szakblogot: egely kerék kisokos A para-kutatók nem ... (2012.06.01. 10:53) restauráció I.
  • Gyepmester: Köszi Matka. És az is egyértelmű, hogy Lord Zukken von Vaderberg irányítja a halálcsillagot? ;) (2011.04.07. 15:03) Miért halódik a portál? III. - avagy nem is
  • Gyepmester: @_____________: Ilyen nickkel bátorkodol? nem is tudom, mért írok ilyen kommentet, mikor egy perce... (2011.04.04. 07:44) Az IGAZI Vakondtúrás Torta

RSS Vaker

Közvetlen Ajánlat

Szegasztok! - SEGA Master System II.

2006.12.05. 07:00 | Bejegyzés írója: Gyepmester | 22 komment

Ajándékötletek kispénzűeknek

Használt konzolt a gyereknek!

Most, hogy nemrégiben megjelent az új nextgen játékkonzol, a Nintendo Wii, ideje leporolni és elővenni a sifonérból a prehisztorikus konzolokat. Mert ugye pénze nincs rá a jónépnek, mégis vágyik a konzolos-konrolleres-tévés játszódásra. A nagy pozitívuma ezekneka régi cuccoknak, hogy nem kell hozzá HDTV. Mint a PS3-hoz.

Szeretek játszani. Commodore-on szocializálódtam, és megszoktam a hosszadalmas töltögetést a Datasette magnóval. Azután pedig az 5.25"-ös  floppy disk hosszas kerregését hallgattam pár évig. Épp ezért volt nagy élmény az első mozzanat a játék elindításához: behelyezni a cartridge-t. Ami ugyan manapság már kicsit kontaktos, de hát egy 1986 óta gyártott jószággal állunk szemben.


Mert ez műanayag!

Lássuk csak: mink van?

Van egy darab hálózati adapter, egy darab kontroller, egy darab Sega Master System II. (SMS) Power Base - maga a gép - és egy RCA-Koaxiális kábel. Mert a tévén most nem a híradót fogjuk nézni. A sávot viszonylag könnyen megtalálja a tévé. Az első kipróbáláskor furcsán izgulok. Lehet, hogy jó lesz?

A legszebb mozzanat a bekapcsolás

A képen látható klasszikus kapcsolót ON állásba állítva máris üzembe helyeztük játékkonzolunkat. Nem bútol ez. (A másik, hatalmas, kör alakú nyomógomb a reset.) Ha nem teszünk bele cartridge-t, vagyis adatkártyát, a beépített játék a ALEX KIDD IN MIRACLE WORLD indul el. Ez egy mászkálós játék, és brrrr... úgyhogy én inkább beraktam a SONIC THE HEDGEHOG című klasszikust, ami a nagy rivális Nintendo Mariójára hajaz. Nem kicsit, nagyon. Ami azt illeti én csak hasonszőrű mászkálós játékokat kaptam a géphez.

 Mint például a Terminátor

Érdekes, a neve alapján valami FPS-szerűre gondoltam, így lestem egy nagyot, amikor kiderült, hogy mégsem. Felzengenek a hanggeneráló csipek (4 csatornás monó, ebből egy zajgenerátor), és zümmög a Terminátor theme - nézem, hát ez csak mászkálós. Mászkálunk, mászkálunk, majd lefagyunk. :( Nem baj, kártya ki, be egy másik. Legyen monjuk aaa...


He'll be back



Két irányító is jöhet!

...Disney's Aladdin. Húgom még nemsokéves volt, amikor ezt a játékot már végignyomta. Kedvence volt a rajzfilm, öcsém fordította neki a sztorit, ami persze angolul volt. :) Azt hiszem, hogy amióta csak létezik a videojáték, létezik a hollywood-i filmek játékváltozata is. Ha már ennél a játéknál tartunk: kísértetiesen emlékeztet a Prince Of Persia című örökzöldre. Tyúk? Tojás? Vagy??

Leveszem a tévén a hangerőt

Mert azért én sem vagyok teljesen hülye. Ez a 4 csatornás csipogás a felső tartományokban - négy oktáv tartomány egyenként - már nagyon idegesítő. A torlerancia ideje egyénenként változó ugyan, de kíméletlenül eljut ide mindenki. Mute.

Kontroller

Az irányító annyira etalon, hogy az már szinte fáj. Így képzeli el az ember a konzoldzsojsztikot. Bal kézzel mászkálsz, jobb kézzel funkcionálsz, van rá két gombnyi lehetőséged! Nincs semmi extra huncutság! Force Feedback? Piha!

Amúgy meg kit érdekel a N. Wii? Ezzel a kontrollerrel is lehet hadonászni a tévé felé. Például, ha már megint elszúrtam a három életet, és a játék kíméletlenül és villámgyorsan visszapottyant 34 szint után a LEVEL 1-re. Jah, meg a hi-score-ok. Azok nincsenek. HOL TÁROLJUK?! Azt hiszem a memóriát is játékos kedvű programozók találhatták fel.

Technikai adatok

8 bites Zilog processzorunk 3.54 Mhz-el duruzsol, a grafikus megjelenítő egy 16 kb memóriával bíró Texas Instruments, ami kétszer 16 szín megjelenítését teszi lehetővé, maximális felbontása 256x240. A hangot már említettem - 4 monó sáv, de létezik még a Japánban forgalmazott modellekbe szerelt Yamaha, 9 csatornás mono FM-szintivel is. A ROM mértete nyolc és kétszázötvenhat kilobájt között változik, attól függ, mekkora az adott modellbe beépített játék helyigénye(!), a RAM 8 kB.


Made in...

Vége a játszadozásnak

Lassan elérkezik az idő, amikor már nincs türelme az embernek tovább játszani. Hiába. Azért a modell megjelenése óta eltelt évtized alatt rendesen megemelték az ingerküszöbünket a játékgyártó cégek. De az ilyen-olyan dimenziók, reflexiók, színmélységek, felbontások, komplex küldetések, onlájn hentelések korszakában is kikapcsol egy-két pályányi mászkálódás a Soniccal. Ülsz a padlón, kézben a joypad, és ugrálsz és gurulsz. Meg gyűjtöd a lóvét. Aztán ha megunod, az új Xbox 360-adon még mindig kifröccsenthetsz egy-két liter agyvelőt.

Ja, és köszönöm édesapámnak a tesztelési lehetőséget! :)

Gamma Over -  Galéria Loading...


A SEGA-klasszikus


Igen, ez az az évszám!


A kollekció. Mind szigorúan legális!


Alex Kidd - a beépített játék



22 komment | Beküldöm a Blogter Alternatív címlapra!

Címkék: retro technokrata gamma kütyük

A bejegyzés trackback címe:

https://vakerda.blog.hu/api/trackback/id/tr621030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matka · http://vakerda.blog.hu 2006.12.05. 10:40:51

8 bit rulz! :D Nna majd guberálok én is egy ilyen szart aztán lesz nagy retro-gamma pardey ;)

Gyepmester · http://vakerda.blog.hu 2006.12.05. 13:57:36

Mortal Kombat I. Pentium 133 MMX Laptopon már retrónak számít? :) Mert tudok róla egy cikket abszolválni...

Egyébiránt eszembe jutott még néhány kütyü, amit feltétlenül megosztok a bloggertársadalommal.

A nem bloggerekkel is. Na jó.

Retek · http://vakerda.blog.hu 2006.12.05. 20:24:33

Köhöm... Nem tudom megállni, hogy el ne mondjam. Nem is annyira a múltkorában, mint inkább a múlt héten a Bust-A-Move nevezetű klasszikust nyomtuk a kollégámmal 2.4 GHz-en, rakat mega RAM-mal éjsatöbbi. Ketten együtt most vagyunk ötven évesek, de ez a játék még mindig RÁKSZ! :)

(H)őskövületek, egyesüljetek!

Kovács István 2007.02.08. 09:55:35

Király fain gépek vannak csak még több legyen kint.Visz lát.

Erdmann Alexandra 2007.06.20. 17:09:58

Sziasztok!
Nekem is van 1 ugyanilyen SEGA gépem+hozzá 5-6 játék!
Ha valakinek kell az írjon,mert már régóta el akarom adni!



sandrarock:-)

Perge 2007.07.26. 12:07:55

szia Alexandra engem érdekelne, de csak a játékok. vagyél fel msn-re ott megbeszéljük pergemark@freemail.hu

Bocy 2007.07.30. 06:52:31

Sziasztok!
Alexandra ha megvan a még a Segád én nagyon szívesen megvenném!
Vagy ha bárkinek van Sega Mega System II. az vegyen fel msnre!
Én ezen nőttem fel csak a hülye fejemmel elcseréltem az enyémet 1 hangkártyára anno.nem tudtam h ennyire fog majd hiányozni!:(
az msn címem htbocy@hotmail.com

lilumia 2007.10.25. 11:25:46

Szerintem jó kis gép. Én ezen nőttem fel.
Még mindig megvan rengeteg játékkal.
Csak a kontroller szar kicsit. Erősen kell nyomni hogy balra menjen. :)
Ha van valakinek jó, szívesen megvenném.
E-mail címem: lilumia@freemail.hu
Köszi.

Erdmann Alexandra 2007.12.03. 15:40:02

Szia Perge!
Ne haragudj,h nem írtam,de kitörőltem a címed!
Megvannak a játékok......
E-mail-t is írhatsz!

Erdmann Alexandra 2007.12.03. 15:47:32

A gépem javításra szorul,de alacsony áron eladó!

erdmann7@freemail.hu

Gyepmester · http://vakerda.blog.hu 2007.12.03. 15:55:21

Na. Nekem még megvan a képeken látható példány, nem tudom, mennyibe kerülne, ha eladnám, de működik és játékok is vannak hozzá. És sajnos csak 1 kontroller. Na, majd utánanézek.

Timi 2007.12.23. 23:19:01

Ez a konzol egy nagyszerű találmány! Nekem is van egy ilyenem, gyerekkorom meghaározó eleme ez a gép :) nemrég elővettem és lepörgettem kb ezredik alkalommal a sonicot és ismét rájöttem, hogy az ilyen "ósdi" játékok sokkal szórakoztatóbbak a mostaniaknál :) (legalábbis számomra)
A cikk nagyon tetszett, minden igazság benne van. joystick hajigálás az alap, tényleg elég idegtépő ha az ember a játék vége fele purcan ki.
A kontroller nekem is tönkremenőben van (hát azért meg kell hagyni sokat kibírt már), de most visszahelyeztem pihenni pár évre, mert az tuti hogy a gyerekeimnek oda fogom adni játszani.
még a végén annyit hogy játékokat én is vennék hozzá :P

Thank 2007.12.25. 19:55:15

LoL, régen nekem is volt vmi ilyesmim...(I'm 11 years old =)

Hang(G) Soro 2007.12.29. 18:29:00

Ez király!Nekem egy NES(Nintendo Entertainment System)-em volt,ugyanilyen kocka joy-jal!:DMindíg más konzolok joya tetszett ezért állandóan hegesztettük a kontrollereket a haverommal:D!Én voltam hülye,aztán.......nem is tudom.....egyszer csak eltűnt!Foggalmam nincs hová!Pedig kerestem......Még máig is egy ilyenért kuporgatom a ZS-t.Február harmadikán nekem is pittyegés jön majd a TV-ből :D
Most van egy PS1-em sztem az is retro lehetne...
Üdv:Hangszóró
Jah,én 12 éves vagyok

Gyepmester · http://vakerda.blog.hu 2008.01.03. 06:58:02

Szervusztok, kedves konzolkevelő gyerekek. Gyepi bá' már harminc felé ballag, és meglepően tapasztalja, hogy ez mennyire nem jelent semmit.

Ami pedi nem az életkorotokat, hanem a konzolt illeti, olvasom itt a kommenteket, és elszégyelltem magam, mert én bizony már azon gondolkoztam, hogy hová tudnám elpasszolni, mert kicsit foglalja a helyet, meg "amúgy sem jó semmire". De tudjátok, ez pont annak az analógiája, amikor a gyerekne mindig az a játék kell, amit a kis barátja/szüleje levesz a polcáról. ;) Gondolkoztam rajta, hogy el kéne adni, látom keresitek is, csak nem tudom az irányárát sem, nem hogy az erkölcsi értékét. :))) Egyszer már bántam meg gépeladást, bár az akkor a PC felé váltáshoz szükségszer volt: C= Commodore Plus-4-emtől 2004-ben 8000 forintért váltam meg, és őszintén megmondom, sokszor éreztem hiányát. (A cikkben említett Datasette magnónak kevésbé...)

Amúgy Han(G) Soro: PS1 simán retro, persze csak ha nem az új kabátú, kicsi, lekerekített PS One; és figyelj csak, ha 12 éves vagy, mikor heggesztettél kontrollereket a haveroddal, ha már így a múltba révedtel?

Csapunk egy jó kis Sega LAN-party-t? :DD

khron 2008.01.05. 12:51:32

Sziasztok!
master system játékokat veszek!
Gyepmester a vaterán nézz körül ár ügyileg!
Én a terminator1&Aladdin ért 3500-at adok.
khron@vipmail.hu

Gyepmester · http://vakerda.blog.hu 2008.01.06. 09:20:54

Khron, szia, te vagy az én rossz szellemem. (-Add el, add el!! :) ) Tékozoljam el fillérekért az apai örökségemet?! :DDDD Bár édesapám él és virul, de a Segát már rámhagyta, nekem meg lelikifurdalásom van, mert el is adnám, de - érzelmi és játéktörténeti okokból - ragaszkodom is hozzá. Várok még pár évet, mire a fiam is tudja már használni, és akkor kiderül, valóban eladom-e. (Lehet, hogy egyszerűbb lenne nekem is rögtön ráhagyományozni.) :DD

khron 2008.01.13. 11:35:51

Ok:)
Én is ezért gyűjtöm, mert ilyenem volt régen, és csak jó ránézni, erre a sok játékra, ami akkoriban szinte megfizethetetlen volt, legalábbis nagy mennyiségben.

Han(G) Soro 2008.02.15. 18:58:50

Elírtam :D
22 éves vagyok :D
És a lekerekített PSone-m van.
Tavaj vettem,tudom most már mindeki leőskövületezi de engem nem érdekel.

PengebobKockasapka 2008.11.09. 09:10:37

Volt, hogy én a Sonic-ban 17 életet összegyűjtöttem!Jó cikk!

Osa 2008.11.30. 17:45:11

Kérlkek írjatok, ha van valakinek eladó játékai a Sega Master System II-höz.... (szorsi@indamail.hu)

Paó 2011.03.11. 16:14:05

Ez a gép és a nosztalgia érzése hatalmas.!

a 90'es évek elején a családi moszkviccsal jártunk ausztriában, hazafelé a vámmentesben megláttam ezt a gépet és elájultam tőle, főleg mert fogalmam sem volt hogy mi ez. Valószínűleg szerettek a szüleim, mert megvették nekünk. ÉS A SONIC HEDGEHOG VOLT RAJTA AZ ALAP JÁTÉK.91'es.
azóta is az a kedvenc, később még megvolt az Afterburner, a dragon chrystal , egymikiegeres és egy donáldkacsás adventure.


süti beállítások módosítása